המלט
מאת: וויליאם שייקספיר
נוסח עברי: אברהם שלונסקי
דמות: המלט
הערות: מתוך עמוד 80 הוצאת ספרי מופת / א. שלונסקי. המונולוג לא מנוקד ולכן קשה מאוד להבין אבל המונולוג החשוב ביותר והמוכר ביותר.
נוסח עברי: אברהם שלונסקי
דמות: המלט
הערות: מתוך עמוד 80 הוצאת ספרי מופת / א. שלונסקי. המונולוג לא מנוקד ולכן קשה מאוד להבין אבל המונולוג החשוב ביותר והמוכר ביותר.
להיות או לא להיות? הנה השאלה:
מה נעלה יותר-לשאת בארך רוח חצי גורל אכזר, אבני מרגמותיו,או אם חמוש לצאת מול ים היסורים , למרוד,וקץ להשים להם ? למות: לישון , ולא יותר ודעת : השנה הזאת תשבית מכאוב- הלב ואלף הפגעים, זה חלק כל בשר,-הנהי התכלית , אליה יכסף אדם. למות , לישון ; לישון! אולי לחלום ! הא זו המכשלה: מה חלומות נראה בתרדמת המות , אחרי שננער חבלי עולם הזה, - הנה המעצור ! הנה הנסיבה לארך ימיהם של יסורי אנוש! כי מי ישא את שוט הזמן ולעגו, חמס העריצים, בוזם של שחצנים, עצבת אהבה ניכזבת , עינוי דין ענות השליטים וכל הבזיונות ,אשר ינחל צדיק מיד חדל אישים ,- אם הוא במו ידיו יכול לפטור הכל במחי פגיון אחד? מי זה ימשך בעל , גונח ממש חיים לעיפה, לולא אימת דבר מה שאחרי המות - זו ארץ לא נודעת , שמכל באיה לא שב עוד הלך- זה המביכה לבב, עדי אשר ניבחר צרות שבעליל מחוש אל זולתן , אשר לא נדען.וכך מתוך הגות ניהיה לפחדנים ,ואדם הטבעי של עז ההחלטה ילקה מחורונם של הרהורי הלב , ועלילות הרבה נאדרות בכח יורטות ממסלותן מפני החשבונות, ולא עוד יהלמן התאר מעשה. זכרי עוונותי בתפלותיך
מה נעלה יותר-לשאת בארך רוח חצי גורל אכזר, אבני מרגמותיו,או אם חמוש לצאת מול ים היסורים , למרוד,וקץ להשים להם ? למות: לישון , ולא יותר ודעת : השנה הזאת תשבית מכאוב- הלב ואלף הפגעים, זה חלק כל בשר,-הנהי התכלית , אליה יכסף אדם. למות , לישון ; לישון! אולי לחלום ! הא זו המכשלה: מה חלומות נראה בתרדמת המות , אחרי שננער חבלי עולם הזה, - הנה המעצור ! הנה הנסיבה לארך ימיהם של יסורי אנוש! כי מי ישא את שוט הזמן ולעגו, חמס העריצים, בוזם של שחצנים, עצבת אהבה ניכזבת , עינוי דין ענות השליטים וכל הבזיונות ,אשר ינחל צדיק מיד חדל אישים ,- אם הוא במו ידיו יכול לפטור הכל במחי פגיון אחד? מי זה ימשך בעל , גונח ממש חיים לעיפה, לולא אימת דבר מה שאחרי המות - זו ארץ לא נודעת , שמכל באיה לא שב עוד הלך- זה המביכה לבב, עדי אשר ניבחר צרות שבעליל מחוש אל זולתן , אשר לא נדען.וכך מתוך הגות ניהיה לפחדנים ,ואדם הטבעי של עז ההחלטה ילקה מחורונם של הרהורי הלב , ועלילות הרבה נאדרות בכח יורטות ממסלותן מפני החשבונות, ולא עוד יהלמן התאר מעשה. זכרי עוונותי בתפלותיך